De reden dat Lamborghini bijna 30% meer auto’s verkocht
De Gallardo was al een goede zet van Lamborghini, de Huracán doet daar nog een schepje bovenop. 2015 was een gouden jaar voor de Italianen. Ten opzichte van 2014 is er een bizarre verkoopstijging van 28% geweest. Ze hebben zichzelf weten te overtreffen met 3.245 stuks in 2015. Maar liefst 2.242 daarvan waren Huracáns. Als we die verkoopaantallen even tegenover de papa zetten, is dat méér dan de Gallardo ooit in één jaar verkocht. Niet geheel onverwacht natuurlijk, want de Huracán wordt door iedereen gekocht die een Gallardo had, welke het ‘Ferrari- en Porsche-bashen concept’ in 2003 introduceerde. In totaal is er dus een verhoogde afzet van een behoorlijke 70% gerealiseerd. Stephan Winkelmann kijkt nog een keer in de spiegel. Maar laten we vooral de Aventador niet vergeten. De krachtpatser, uitslover, topmodel, afrojas-vriend en f16 op wielen was verantwoordelijk voor de overige verkoopaantallen. Als je dan kijkt naar de jaarlijkse verkoopaantallen van de aloude Diablo (±250) en de prachtige Murciélago (±500) krijgt de Audi Group van ons een hoedtik. De meeste Lamborghini’s werden trouwens naar de andere kant van de oceaan gestuurd; de VS. Op tweede plek volt China, dan Japan en de Britten, het Midden-Oosten en Duitsland. Kun je nagaan wat er met al die cijfers gebeurt als ze in 2018 eindelijk die SUV introduceren… of dan de oh zo heerlijke maar vergeten Estoque, al zal die helaas niet in productie gaan.
Recente reacties