Alles wat je over autoreclame moet weten

Lees de nieuwste weetjes en trends over auto’s.

Alles wat je over autoreclame moet weten

Hoewel vandaag de dag bij veel bedrijven de focus op online marketing ligt, is offline marketing ook nog altijd een krachtig middel om je doelgroep te bereiken. Een van de onderschatte vormen van offline marketing is autoreclame. Autoreclame is er in diverse vormen. In dit artikel bespreken we welke vormen dat zijn, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken voor de vorm die het beste bij je past. Tot slot delen we een handige checklist met je die je als uitgangspunt kunt nemen voor als je offertes voor autoreclame bij signbedrijven gaat aanvragen.

Magneetplaten

Magneetplaten zijn de goedkoopste vorm van autoreclame. Het grote voordeel van de platen, is dat je ze buiten werktijden weer kunt verwijderen. Op die manier word je in je vrije tijd niet gestoord door mensen die je reclame zien en vervolgens over je werk vragen gaan stellen. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren als je op een camping of parkeerplaats staat. Wil je echter het bereik van je autoreclame zo groot mogelijk maken? Dan zijn magneetplaten een minder goede optie. Bovendien zijn de magneetplaten lang niet zo mooi als autobestickering dat direct op de laklaag van je auto wordt aangebracht. Magneetplaten worden dan ook vaak als tijdelijke autoreclame gebruikt, wil je daar meer over weten? Klik hier.

Autobestickering

Autobestickering is, in tegenstelling tot magneetplaten, in principe permanent. Natuurlijk kun je de folie weer laten verwijderen, maar vaak levert dit een lelijk kleurverschil op. Dat komt doordat de kleur van de lak onder de folie in de loop der jaren kan gaan verschillen ten opzichte van de lak die niet onder de folie zit.

Het grote voordeel van het bestickeren van je auto, is dat je er een professionele uitstraling mee kunt bewerkstelligen en je boodschap groter kunt tonen dan met magneetplaten mogelijk is. Bovendien kun je ook de ronde vormen van je auto laten bestickeren, waardoor je auto een lust voor het oog wordt en daarmee sneller de aandacht van je doelgroep trekt.

Carwrapping

Carwrapping is het inpakken van je auto met folie waardoor je auto een compleet andere look krijgt. Het grote voordeel van carwrapping, is dat je auto nog opvallender wordt dan met autobestickering het geval is. Bovendien blijft de laklaag van je auto door de folie er als nieuw uitzien. Besluit je om je auto uiteindelijk te verkopen? Dan ziet hij er vanuit de buitenkant dus nog tip en top uit en dat kan helpen om de auto tegen een betere prijs te verkopen.

Checklist voor de juiste autoreclame

Welke vorm van autoreclame je ook kiest, zorg altijd dat je de onderstaande checklist in acht neemt. Anders kan de effectiviteit en de levensduur van je bestickering afnemen.

  • Kies voor een ervaren signbedrijf waar ze met folie van topmerken werken (bijvoorbeeld 3M). Dit soort folies blijven lang mooi en hechten goed aan het oppervlak.
  • Geef bij de offerteaanvraag aan dat je folie wilt die wasstraatbestendig is.
  • Zorg ervoor dat je boodschap ook van verderaf goed te lezen is.
  • Toon altijd je telefoonnummer en het adres van je website.
  • Gebruik alleen afbeeldingen die de tekstuele boodschap ondersteunen.
  • Kies de juiste kleur tekst zodat de boodschap goed te lezen is.
  • Zorg dat de autoreclame aansluit bij alle andere reclame-uitingen van je bedrijf. Op die manier creëer je herkenbaarheid.

In principe hoef je over deze punten zelf niet na te denken als je voor een signbedrijf kiest waar ervaren vakmensen werken. Echter, het is altijd goed om de punten uit de checklist bij de hand te houden, maar dan meer als check voor jezelf, zodat je zeker weet dat de investering die je in de autoreclame doet, een goede investering is.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *